HIDROLIK ASANSORLER


Mevcut binalarda asansör için yer bırakılmamış veya makina dairesi yapılması mümkün değilse kolay ve ekonomik çözüm haline gelir. Binanın üstünde bir yük uygulanmayacağında yük hesabı tabana göre yapılır.Kabin tasarımı genelde laminat veya krom-nikel kaplama olarak yapılır.

- Asansörün makine dairesi binanın herhangi bir yerinde serbestçe seçilebilir, ancak kuyuya bitişik olması tercih edilir. -Çatı konstrüksiyonunda hidrolik asansör mimarlara özgürlük tanır, asansörün teras katına da ulaşması mümkündür. -Tahrik motoru sadece asansör yukarı giderken çalışır, aşağı yönde ise sistem kendi ağırlığı ile hareket eder. Bu avantaj herhangi bir olası arızada ( enerji kesilmesi, sigorta atması gibi) ilave enerji kaynakları olmadan kabinin aşağı yönde hareketini sağlar. -İniş hızı, çıkış hızına bağımlı olmadan yükseltilebilir. Bu avantaj, motor gücünü yükseltmeden, bina trafiğinin arttırılmasında kullanılabilir. -İlk harekette pompa tarafından basılan yağ, depoya geri döndüğünden tahrik motorunun kalkışı ( demerajı) yaklaşık yüksüz gerçekleşir. Bu nedenle motorun yıldız / üçgen bağlantısı mümkündür.

Firmamız projelerinde İsviçre malı Beringer marka güç ünitelerini kullanmaktadır. Beringer Ventil bloğu elektronik kontrollüdür. Elektronik kontrol sayesinde;
-yağ ısısında büyük tolerans,
- daha düşük enerji giderleri ve güç kapasitesi,
- vites yollarının kısa tutulması sayesinde, toplam hareket zamanının kısaltılması,
- iniş hızının ek maliyet gerektirmeden ve konfordan taviz vermeden %50'ye kadar yükseltilmesi,
-yük ve ısı değişikliklerinin kompanze edilebilmesi kolaylıkla sağlanabilmektedir

SİLİNDİR :
Hidrolik asansörlerde kullanılan silindirler genelde tek etkili olup, itme veya çekme yönünde ve yalnızca dikey çalışmaya uygun özelliktedirler.
Tek kademeli silindirler: Endirekt tahrik sistemlerinde (1=2) kullanılan silindirler plunger (dalgıç) tipindedir. Bu silindirlerde yalnızca boğaz kısmında sızdırmazlık takımı bulunmaktadır ve de yalnızca bu kısımda keçeler ile

Çok kademeli (teleskop ) silindirler: Direkt tahrikli sistemlerde (1=) ise seyir mesafesine bağlı olarak 2 veya 3 kademeli teleskobik silindirler kullanılmaktadır. Asansörlerde kullanılan teleskobik silindirlerin kademeleri sanayide kullanılan silindirlerin aksine senkron çalışmak mecburiyetindedirler. Kademeler aynı anda ve eşit ölçülerde çıkar ve iner.
Çekme silindirler: Çekme silindirler yüksek seyir mesafeli asansörlerde kullanılmaktadırlar. Çekme yönünde çalıştıklarından dolayı flambaj sorunu bulunmamaktadır. Bu silindirler de nakliye ve montaj problemine karşı iki veya çok parçalı olarak imal edilebilirler.
PATLAK BORU EMNİYET VALFİ (DEBİ SINIRLAMA VALFİ) :

Hidrolik asansörlerde güç ünitesi ile silindir arasındaki hidrolik bağlantı, özel 2 veya 4 kat çelik örgülü basınç hortumları ile yapılmaktadır. Bu hortumların patlama basınçları işletme basınçlarının çok üzerindedir ve normal çalışmada patlamaları olanaksızdır. Ancak insan taşınan bir sistem olması nedeniyle her tür emniyet tedbiri alınmak zorundadır. Hortum patlamasına veya bağlantı yerlerinde olabilecek hasarlara karşı silindir girişine bir emniyet valfi öngörülmüştür. Bu valf yalnız iniş yönünde etkili


KUMANDA TABLOSU :
Kumanda sistemi Hidrolik asansör standartlarında talep edilen şartları yerine getirmekte ve asansörün işletme şartlarına göre programlanabilmektedir. Genel özellikleri
-Mikroprozessor tekniği, kontaksız (rölesiz ) kumanda,
- Asansörde olası bir arıza halinde (enerji kesilmesi, fazlardan birinin gitmesi, motorun aşırı ısınması vs. ) otomatik olarak bir alt durağa gelmesi ve kapısını açması,
- Kabinin katta durma hassasiyeti ±3mm,
- Faz eksilmesi, aşırı ısınma ve yüklemeye karşı önlemler,
- Her iki yönde sürekli otomatik seviyeleme,
- Park seferi,
- Hareket kontrol,
SOFT STARTER:
Hidrolik asansör tahriklerinde demeraj akımının azaltılması ve gerilim düşmesini önlemek için, motora yol verilmesi yıldız / üçgen bağlantısıyla gerçekleştirilebilir. Ancak, yıldız / üçgen bağlantısı, sanayi motorlarında elde edilen etkiyi, yağ içind

OTOMATİK SEVİYELEME EK TAHRİK GRUBU: 
Hidrolik asansör standartlarına göre kat seviyelerinde yükleme ve boşaltma esnasında ve olası yağ kaçağında meydana gelebilecek sapmalar otomatik olarak kompanze edilmelidir. Otomatik seviyeleme esnasında kabin hızı maksimum 0,3 m/s olmalıdır ve bu hız kontrol altında tutulmalıdır. Firmamız, otomatik seviyelemeyi, büyük tahrik motorları gerektiren yüksek kapasiteli asansörlerde, ana tahrik motoru ile değil, küçük güçte (1,5-4 kW) ilave bir tahrik grubu ile gerçekleştirmektedir. Bu tahrik grubu ünite üzerine monte edilmekte ve sadece yukarı seviyeleme esnasında devreye girmektedir. Burada amaç ana motoru devreye sokmadan, normal anma akımının takriben %10'ı kadar bir akımla ve kontrollü hızla ve de çok kısa reaksiyon süresinde, kattan kaçan kabini tekrar kat seviyesine getirmektir. Otomatik seviyeleme ek tahrik grubu sayesinde kabinin kat ayarı ±3 mm hassasiyetinde gerçekleştirilebilmekte ve ana tahrik grubunun kullanılmaması nedeni ile büyük ölçüde enerji tasarrufu sağlanmaktadır
HİDROLİK ASANSÖR UYGULAMALARI
SEMER TİPİ
Seyir mesafesine bağlı olarak direkt (halatsız ) veya endirekt (halatlı ) olarak uygulanabilir. Kullanım alanları:
İnsan ve yük asansörleri için uygundur,Seyir mesafesi 30 m ye , taşıma kapasitesi ise kabin alanına bağlı olarak 2000 kg a kadar mümkündür.Kabine üç taraftan giriş sağlanabilir. Asansör hızı, özel önlemler alınarak 1,00m/s 'ye kadar yükseltilebilir.

Hidrolik asansör standartlarına göre kat seviyelerinde yükleme ve boşaltma esnasında ve olası yağ kaçağında meydana gelebilecek sapmalar otomatik olarak kompanze edilmelidir. Otomatik seviyeleme esnasında kabin hızı maksimum 0,3 m/s olmalıdır ve bu hız kontrol altında tutulmalıdır. Firmamız, otomatik seviyelemeyi, büyük tahrik motorları gerektiren yüksek kapasiteli asansörlerde, ana tahrik motoru ile değil, küçük güçte (1,5-4 kW) ilave bir tahrik grubu ile gerçekleştirmektedir. Bu tahrik grubu ünite üzerine monte edilmekte ve sadece yukarı seviyeleme esnasında devreye girmektedir. Burada amaç ana motoru devreye sokmadan, normal anma akımının takriben %10'ı kadar bir akımla ve kontrollü hızla ve de çok kısa reaksiyon süresinde, kattan kaçan kabini tekrar kat seviyesine getirmektir. Otomatik seviyeleme ek tahrik grubu sayesinde kabinin kat ayarı ±3 mm hassasiyetinde gerçekleştirilebilmekte ve ana tahrik grubunun kullanılmaması nedeni ile büyük ölçüde enerji tasarrufu sağlanmaktadır
HİDROLİK ASANSÖR UYGULAMALARI
SEMER TİPİ
Seyir mesafesine bağlı olarak direkt (halatsız ) veya endirekt (halatlı ) olarak uygulanabilir. Kullanım alanları:
İnsan ve yük asansörleri için uygundur,Seyir mesafesi 30 m ye , taşıma kapasitesi ise kabin alanına bağlı olarak 2000 kg a kadar mümkündür.Kabine üç taraftan giriş sağlanabilir. Asansör hızı, özel önlemler alınarak 1,00m/s 'ye kadar yükseltilebilir.

ALTTAN MERKEZİ
Kullanım alanları:
İnsan ve yük asansörleri için uygundur, Seyir mesafesi 30 m ye kadar mümkündür.Taşıma kapasitesi 20 000 kg a kadar çıkabilir.Kabine dört taraftan giriş sağlanabilir. Büyük kabin alanları için uygundur.

TANDEM TİPİ
Seyir mesafesine bağlı olarak direkt (halatsız ) veya endirekt (halatlı ) olarak uygulanabilir.
Kullanım alanları: İnsan ve yük asansörleri için uygundur, Seyir mesafesi 30 m ye taşıma kapasitesi ise kabin alanına bağlı olarak 7000kg a kadar mümkündür. Kabine iki taraftan giriş sağlanabilir. Yanlar monte edilen silindirler nedeniyle daha büyük kuyu alanına ihtiyaç
vardır.

ÇEKME SİLİNDİR
Kullanım alanları:
İnsan ve yük asansörleri için uygundur, Yüksek seyir mesafesi ve yüksek hızlarda tercih edidilir.Kuyu üstünde bir makara odası gereklidir.Denge ağırlığı kullanılabildiğinden daha küçük güçte tahrik motoru kullanılabilirçekme silindir kullanıldığından,flambaj problemi yoktur.
Kullanım alanları:
İnsan ve yük asansörleri için uygundur, Yüksek seyir mesafesi ve yüksek hızlarda tercih edidilir.Kuyu üstünde bir makara odası gereklidir.Denge ağırlığı kullanılabildiğinden daha küçük güçte tahrik motoru kullanılabilirçekme silindir kullanıldığından,flambaj problemi yoktur.
Kaynak:aceasansor.com
0 Yorum:
Yorum Gönder
Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]
<< Ana Sayfa