OTELLER,MOTELLER,APART OTELLER,PANSIYONLAR,KAMPINGLER,TATIL KOYLERI

Asli konaklama tesislerinin genel nitelikleri
Asli konaklama tesislerinin genel nitelikleri aşağıdaki
şekildedir:
a) Konaklama tesislerinde yatak odaları: Yatak odaları; tefriş ve
dekorasyonu sağlandıktan sonra, rahat kullanım imkanı verebilecek şekilde ve
banyolu olarak düzenlenir. Tek veya iki kişilik olarak düzenlenebilen odalara
sadece müşterilerin talebi halinde ilave yatak konulabilir. Odalar teknik
normlara uygun olarak; yatak, genel aydınlatma ve gece lambası, tuvalet masası
ve aynası, bagaj yeri ve elbise dolabı, oturma yeri veya grubu, perde ve halı
gibi tesisin tür ve sınıfına uygun malzemelerle tefriş ve dekore edilir.
Güvenlik için müşteri yatak odası kapı arkalarında ayrıca sürgü gibi ilave
kilit sistemi düzenlenir. Banyolarda duş teknesi, küvet gibi suyun yayılımını
engelleyici önlemler alınır. Oteller, butik oteller ve tatil köyleri
odalarının tümü suit şeklinde düzenlenebilir. Diğer asli konaklama
tesislerinde ise; apart üniteler dışındaki oda sayısının yüzde yirmibeşinden

fazla sayıda suit oda yapılamaz. Dört ve beş yıldızlı oteller, butik oteller
ile tatil köylerindeki suit odaların tümünde, bir, iki ve üç yıldızlı
otellerde ise apart üniteler dışındaki toplam oda sayısının en fazla yüzde
yirmibeşi kadar sayıdaki suit odada içecek ve basit yeme ihtiyacını
karşılayabilecek kapsamlı olmayan mutfak nişi düzenlenebilir. Suit odalar,
bir adedi oturma bölümü olmak üzere doğal aydınlatmaları bulunan en az iki
bölümden oluşur. Büyüklüğü banyo dahil kırk metrekareye kadar olan suitler üç
yataklı, kırk metrekareden büyük suitler dört yataklı olarak kabul edilir.
Oturma bölümlerinin yatak odası şeklinde düzenlenmesi halinde; suit odalar,
aile odası olarak adlandırılır ve belge kapasitesinde belirtilir, bu durumda
mutfak nişi düzenlemesi yapılamaz. Aile odalarında banyo hariç; on metrekareye
kadar olan odalar tek, daha büyük olanlar ise iki yataklı olarak düzenlenir.
Bodrum katlarda yatak odası yapılamaz. Ancak, eğim dolayısıyla taban döşemesi
mevcut arazi seviyesinden aşağı olmayan ve yeterli doğal ışık alan katlar bu
hükmün dışındadır. Yatak odalarının pencereleri, mutfak, tuvalet gibi
müşteriyi rahatsız
edebilecek mahallerin bulunduğu aydınlığa açılamaz. Aydınlığın dar kenarı iki
metreden, alanı ise altı metrekareden az olmamak kaydı ile toplam oda
kapasitesinin yüzde yirmisini aşmayacak sayıda aydınlığa bakan oda
yapılabilir.

verilmesine özen gösterilir. Yetkili kurum ve kuruluşlardan alınmış
sertifikaları haiz personel de eğitimli personel kapsamında değerlendirilir.
Tesislerde sağlık, güzellik ve bakım, masaj, su sporları, okçuluk, atıcılık,
binicilik gibi üniteler bulunması durumunda bu birimlerde sertifikalı personel
çalıştırılır. Asli konaklama tesislerinde kadın ve erkek personel için ayrı
soyunma yerleri, dolapları, duş, tuvalet ve ortak oturma, dinlenme ve yemek
ihtiyaçlarını karşılayan bir mahal bulunur. Tesis bünyesinde yatakhane
bulunması halinde yeterli doğal havalandırma ve aydınlatma imkanı, doğal
havalandırmanın yeterli olmaması durumunda ise mekanik havalandırma desteği
bulunur. Yatakhanelerin düzenlenmesinde kişi başına dört metrekare alan esas
alınır. Pansiyon ve müstakil apart otellerde personel ünitesi yapılması
zorunlu değildir.
c) Bedensel özürlüler için düzenlemeler: Toplam kapasitesi seksen oda ve
üzerinde olan oteller ile tatil köylerinde en az bir oda olmak üzere toplam
oda kapasitesinin yüzde biri oranında odada, ayrıca tesis girişi, genel
tuvaletler ile en az bir adet yeme- içme ünitesinde, mola noktaları, temalı
parklar ile eğlence merkezlerinde ise kendi türlerinin asgari niteliklerinde
belirtilen şekilde bedensel özürlülerin kullanımına uygun düzenlemeler
yapılır. Bu düzenlemeler, özel işaretlerle belirtilir.
d) Asansör düzenlemesi: Asansör kullanımı zorunlu olan tesislerde,
asansörün ulaştığı kattan aşağı veya yukarı doğru müşterinin ineceği veya
çıkacağı kat sayısı; bir, iki ve üç yıldızlı oteller için en fazla üç, dört
yıldızlı oteller için en fazla iki, beş yıldızlı oteller için ise en fazla bir
olması durumunda bu katlar için asansör aranmaksızın müşteri merdiveni
kullanımı işlev ve yöre özellikleri göz önünde bulundurularak kabul
edilebilir. Asansörlerde alarm tertibatı ile havalandırma düzeneği bulunur.
e) Kış sporları yapılan tesislerde gerekli düzenlemeler: Kış sporları
yapılan tesislerde kayak pisti kayak sporuna hizmet verecek şekilde hazırlanır
ve pistin güvenliği için gerekli önlemler alınır. Tesislerde acil durumlarda
hizmet vermek üzere gerekli yardım ekibi ve donanımı bulundurulur.
Oteller
Oteller, asli fonksiyonları müşterilerin konaklama ihtiyaçlarını
sağlamak olan, bu hizmetin yanında, yeme-içme, spor ve eğlence ihtiyaçları
için yardımcı ve tamamlayıcı birimleri de bünyelerinde bulundurabilen
tesislerdir. Oteller; bir, iki, üç, dört, beş yıldızlı oteller olarak
sınıflandırılırlar.

a) Bir yıldızlı oteller, aşağıda belirtilen nitelikleri taşırlar:
1) En az on oda,
2) Sadece yaz sezonu boyunca açık tutulan tesisler hariç olmak üzere
girişte rüzgarlık, hava perdesi, döner kapı veya benzeri düzenleme,
3) Resepsiyon ve kapasiteye yeterli, rahat oturma imkanının sağlandığı
lobiden oluşan kabul holü (Yeterli büyüklükte ayrı bir oturma salonu bulunması
durumunda, belirtilen imkanın lobide sağlanması şartı aranmaz.),
4) Kahvaltı ofisi ve kahvaltı salonu, yeterli büyüklükte oturma salonu
veya lokanta bulunması durumunda bu mahaller kahvaltı verme amaçlı da
kullanılabilir, yazlık tesislerde bu amaçla kullanılan salonun bir kısmı açık
olabilir,
5) Yönetim odası,
6) Müşterinin ineceği veya çıkacağı kat sayısının üçten fazla olması
halinde otel kapasitesi ile orantılı müşteri asansörü,
7) 06:00-24:00 saatleri arasında büfe hizmeti,
8) İlk yardım malzeme ve gereçleri bulunan dolap,
9) Odalarda dışarı ile doğrudan bağlantılı telefon hizmeti,
10) Oda sayısının en az yüzde yirmibeşine hizmet verebilecek sayıda
kıymetli eşya kasası,
11) Genel mahaller ve yatak odaları döşemelerini tamamen kaplayan halı,
seramik, parke gibi nitelikli malzeme.

b) İki yıldızlı oteller; bir yıldızlı oteller için aranılan şartlarla
birlikte aşağıda belirtilen nitelikleri taşırlar:
1) İklim koşullarına göre genel mahallerde klima sistemi,
2) Yatak katlarında kat hizmetleri için ofis veya dolap,
3) Odalarda saç kurutma makinesi,
4) Odalara içecek hizmeti.
c) Üç yıldızlı oteller; iki yıldızlı oteller için aranılan şartlarla
birlikte aşağıda belirtilen nitelikleri taşırlar:
1) İklim koşullarına göre odalarda klima sistemi,
2) Yatak sayısının yüzde yirmibeşi oranında oturma imkanı olan, lobiden
ayrı düzenlenmiş oturma salonu,
3) İlave bir yönetim odası,
4) Odalarda televizyon,
5) Odaların yüzde ellisinde mini bar ile mevcut yiyecek ve içecek
türlerine uygun servis malzemesi bulundurulması,
6)Yüzme havuzu veya ikinci sınıf lokanta veya kafeterya veya kişi başına
en az 1.2 metrekare alan düşecek şekilde en az elli kişilik çok amaçlı salon,
7) Çamaşır yıkama ve ütüleme hizmeti,
8) Rezervasyon işlemlerinin bilgisayarla yapılması,
9) Yirmidört saat büfe hizmeti.

d) Dört yıldızlı oteller; üç yıldızlı oteller için aranılan şartlarla
birlikte aşağıda belirtilen nitelikleri taşırlar:
1) Kabul holünde telefon kabinleri,
2) Müşterilerin ineceği veya çıkacağı kat sayısının ikiden fazla olması
halinde otelin kapasitesiyle orantılı, müşteri asansörü,
3) Odalarda ve genel mahallerde klima,
4) Odalarda; yatak örtüsü, mini bar, kıymetli eşya kasası,
5) 06:00-24:00 saatleri arasında oda servisi,
6) Kuru temizleme ile terzi hizmeti,
7) Her katta kat ofisi düzenlemesi(Ayrık yerleşimler şeklinde düzenlenmiş
tesislerde hizmetin aksamaması kaydıyla kat ofisinin her katta bulunması
zorunlu değildir.),
8) Satış mağazası,
9) Çeşitli dillerde; süreli yayın, kitap gibi dokümanların yer aldığı
okuma mahalli,
10) Kapasitesi yüz kişiden az olmamak kaydıyla, tesis yatak kapasitenin
yüzde ellisine hizmet veren birinci sınıf lokanta,
11) Sürekli doktor hizmeti ve revir, müşterilerin bu konuda
bilgilendirilmesi,
12) Yeterli büyüklükte bagaj odası ve bu mahalde emanet hizmeti,

düzenlenmiş tesislerde servis merdiveni veya asansörü bulundurulmasına ilişkin
esaslar Bakanlıkça belirlenir.)
14) Personel sayısının en az yüzde onbeşi oranında konusunda eğitim almış
personel,
15) İdari personelin konusunda eğitimli veya en az beş yıl deneyim sahibi
olması,
16) Telefon, faks, internet bağlantılı bilgisayar gibi büro hizmetlerine
yönelik çalışma ofisi,
17) Odalara; mesaj bırakabilme sistemi ya da buna yönelik hizmet
verilmesi.
18) Ayrıca;

- Kişi başına en az 1.2 metrekare alan düşecek şekilde en az yüz kişilik
çok amaçlı salon ve fuayesi,
- Kapalı yüzme havuzu,
- Açık yüzme havuzu,
- En az yüz kişi kapasiteli kabare, tiyatro, sinema etkinliklerinin
yapılabileceği kapalı salon,
- Kişi başına en az 1.2 metrekare alan düşen, en az yüz kişilik konferans
salonu, fuayesi, salon ile bağlantılı en az iki çalışma odası, sekreterlik ve
simültane tercüme hizmetleri,
- Kişi başına en az 1.2 metrekare alan düşecek şekilde en az yüz kişilik
gece kulübü, diskotek veya benzeri eğlence imkanı veren ayrı bir salon,
- En az kırk metrekare büyüklükte aletli jimnastik, aerobik veya bilardo
salonu, alarm sistemi bulunan sauna, Türk hamamı, mini golf, tenis veya
voleybol sahası, trambolin, bowling salonu, go-kart pisti, kayak ve deniz
sporları, squash salonu veya benzeri imkanlar sağlayan ünitelerden en az üç
adedi,
- Pasta ve içki servisi verilen en az yüz kişilik salon,
- Türk mutfağından en az beşer adet sıcak ve soğuk yemekler ile tatlı
çeşitlerinin de sunulduğu alakart hizmet verilen ayrı bir lokanta,
- Kafeterya ve snack bar,
ünitelerinden en az üç adedi.

e) Beş yıldızlı oteller; yerleşme durumu, yapı, tesisat, donatım,
dekorasyon ve hizmet standardı olarak üstün özellikler gösteren, dört yıldızlı
oteller için aranılan şartlarla birlikte aşağıda belirtilen nitelikleri
taşıyan en az yüzyirmi odalı otellerdir.
1) Müşterilerin ineceği veya çıkacağı kat sayısının birden fazla olması
halinde otelin kapasitesiyle orantılı müşteri asansörü,
2) Odalarda; çalışma masası, yatak baş ucunda merkezi aydınlatma düğmesi
ve priz, boy aynası,
3) Odalarda; bornoz, diş temizlik kiti, tek kullanımlık terlik, dikiş
kiti, ayakkabı sileceği, cilası, duş köpüğü, makyaj temizleme pamuğu, kutu
kağıt mendil, şemsiye gibi en az on adet amblemli malzeme,
4) Banyolarda; küvet, resepsiyonla bağlantılı telefon, büyüteçli ayna,
5) Altı odadan az olmamak üzere oda kapasitesinin asgari yüzde beşi
oranında tütün ürünleri içilmeyen oda düzenlemesi,
6) Bu maddenin (d) bendinin 18 numaralı alt bendinde belirtilen
ünitelerden, ilave olarak en az üç adedi,
7) Yirmidört saat oda servisi,
8) Garaj veya üzeri kapalı otopark, bu mahallerde yirmidört saat görevli
personel,
9) Odalarda; uydu veya video yayınları ile oda sayısının yüzde onu
oranında internet imkanı sağlanması,
10) Bay ve bayan kuaförü,
11) Satış mağazaları,
12) Personel sayısının en az yüzde yirmibeşi oranında konusunda eğitim
almış personel,
13) Alakart lokanta,
14) Resepsiyondan ayrı bir mahalde müşteri ilişkileri, danışmanlık gibi
hizmetlerin deneyimli personel tarafından sağlanması,
15) Kat koridorlarında resepsiyonla bağlantılı telefon,
Beş yıldızlı otel bünyesinde birden çok konferans salonu bulunması
halinde; bu salonlardan en fazla üç adedi, bu maddenin (d) bendinin (18)
numaralı alt bendinde belirtilen ünitelerden sayılır.

Moteller, yerleşim merkezleri dışında, karayolları güzergahı
veya yakın çevrelerinde inşa edilen, motorlu araçlarıyla yolculuk yapanların
konaklama, yeme-içme ve araçlarının park ihtiyaçlarını karşılayan en az on
odalı tesisler olup aşağıda belirtilen asgari nitelikleri taşırlar:
a) Tesisin kolayca bulunmasını ve görülmesini sağlayan yol ve yön
işaretleri, otopark ile diğer hizmet tesislerini gösteren işaretler, yeterli
aydınlatma ile iyi bir çevre düzenlemesi,
b) Trafik gürültüsüne karşı gerekli önlemler,
c) Sadece yaz sezonu boyunca açık tutulan tesisler hariç olmak üzere
girişte rüzgarlık, hava perdesi, döner kapı veya benzeri düzenleme,
d) Resepsiyon ve bekleme yeri,
e) Yönetim odası,
f) Telefon, faks ve internet hizmetleri,
g) Oda sayısının en az yüzde yirmibeşine hizmet verebilecek sayıda
kıymetli eşya kasası,
h) Kahvaltı hizmetini de verecek şekilde düzenlenmiş oturma salonu ve
kahvaltı ofisi,
i) Yirmidört saat büfe hizmeti,
j) İlk yardım malzeme ve gereçleri bulunan dolap,
k) Yirmidört saat hizmet veren satış ünitesi,
l) Oda sayısının yüzde sekseni oranında otopark.
Tatil köyleri

Tatil köyleri; doğal güzellikler içerisinde, rahat bir konaklama
yanında çeşitli spor, eğlence ve satış hizmetlerinin de sağlandığı yaygın
yerleşim düzeninde, eğimli arazilerde kottan kazanılan katlar da dahil olmak
üzere en fazla üç katlı yapılardan oluşan ve en az seksen odalı tesislerdir.
Tatil köylerinde, doğal varlıklar ile yöresel değerlerin korunmasına da özen
gösterilerek nitelikli çevre düzenlemesi yapılır. Tatil köyleri aşağıda
belirtilen nitelikleri taşırlar:
a) Giriş ve park üniteleri: Tatil köyü hudutları emniyet altına alınır,
girişte kontrol ünitesi ile tesis bünyesinde otopark düzenlenir.
b) Yönetim tesisleri: Yönetim tesisleri aşağıdaki nitelikleri taşır:
1) Resepsiyon, danışma, telefon kabini ve bekleme yerinden oluşan bir
kabul alanı,
2) Yeterli büyüklükte bagaj odası ile emanet hizmeti,
3) En az iki adet yönetim odası,
4) Oda sayısının en az yüzde yirmibeşine hizmet verebilecek sayıda veya
müşteri yatak odalarının tamamında kıymetli eşya kasası,
5) Bagaj taşıma hizmeti,
6) Sürekli hizmet verilmesine yönelik doktor ve hemşire anlaşması ile
revir, müşterilerin bu konuda bilgilendirilmesi,
7) Müşterilere tesisin bütününü tanıtıcı ve tüm birimlere ulaşımını
kolaylaştırıcı görsel doküman gibi hizmet sunumu.
c) Geceleme birimleri: Geceleme birimleri aşağıda belirtilen nitelikleri
taşırlar:

1) Tatil köyünün diğer ünitelerinin gürültü ve rahatsız edici etkilerinden
korunacak biçimde düzenlenmesi,
2) Müşterilerin oda ve diğer ünitelere rahatça ulaşımını sağlayacak ve
karanlıkta da görülebilecek nitelikte yönlendirme işaretleri,
3) İklim koşullarına göre klima,
4) Odalarda dışarı ile doğrudan bağlantılı telefon hizmeti,
5) Oda banyolarında saç kurutma makinesi, minibar,
6) Odalara mesaj bırakabilme sistemi ya da buna yönelik hizmet verilmesi,
7) Kat hizmetinin verilmesini sağlayacak sayıda kat ofisleri.
d) Spor, eğlence, yeme-içme, dinlenme tesisleri ve çevre düzenlemesi: Bu
üniteler aşağıda belirtilen nitelikleri taşırlar:
-771476.jpg)
1) Aletli jimnastik, bilardo, bowling, golf, tenis, voleybol, badminton,
trambolin, squash, su oyunları, kayak ve deniz sporları gibi tesisin kuruluş
yerine uygun nitelikteki çeşitli spor imkanlarından en az dört adedi,
2) Kapalı ya da açık yüzme havuzu,
3) Serbest zamanların değerlendirilmesi amacıyla dinlenme terasları, açık
veya kapalı bar, açık hava tiyatrosu, açık dans yeri gibi yardımcı tesislerden
en az üç adedi,
4) Oyun veya televizyon salonu,
5) Çocuk oyun parkı ve bu yerlerde çocuklar için özel tuvaletler,
6) Tesiste tatil köyünün yapı ve işletme nitelikleri ile uyumlu ikinci
sınıf lokanta, lokantanın kapalı kısmında iklim koşullarına göre klima, açık
kısımlarında ise güneş ve yağmurdan koruyucu gerekli önlemler, mutfak için
servis avlusu ve servis girişi,
7) Kabul alanından ayrı oturma salonu veya okuma salonu,
8) Satış yerleri,
9) İklim koşullarına göre klima,
10) Çamaşır yıkama ve ütüleme hizmeti,
11) Arazinin muhtelif yerlerinde resepsiyon ile irtibatlı tesisat.

e) Personel: Toplam personel sayısının en az yüzde onbeşi oranında
konusunda eğitim almış personel ile idari personelin konusunda eğitimli veya
en az beş yıl deneyim sahibi olması gereklidir.
f) Sınıflandırma: Yukarıda belirtilen nitelikleri taşıyan tesisler dört
yıldızlı tatil köyü, yerleşme özellikleri, yapı, tesisat, donatım, dekorasyon
ve servis yönünden üstün özellikler gösteren ve ilave olarak aşağıda
belirtilen nitelikleri taşıyan tesisler beş yıldızlı tatil köyü olarak
sınıflandırılır.
1) Odalarda uydu veya video yayınları imkanı olan televizyon, kıymetli
eşya kasası, banyolarda; bornoz, diş temizlik kiti, tek kullanımlık terlik,
duş köpüğü, makyaj temizleme pamuğu, kutu kağıt mendil gibi en az beş adet
amblemli malzeme,
2) Odaların balkon, teras gibi bölümlerinde ayrı oturma grubu ve nitelikli
açık alan düzenlemesi,
3) Dört odadan az olmamak üzere oda kapasitesinin asgari yüzde beşi
oranında tütün ve tütün mamulleri içilmeyen oda düzenlemesi,
4) Lokantanın, birinci sınıf olarak düzenlenmesi, tesis bünyesinde ayrıca
kafeterya veya ikinci sınıf lokanta bulunması halinde birinci sınıf lokantanın
kapasitesinin en az yüz kişilik olacak şekilde düzenlenebilmesi, lokantanın
kapalı kısmında iklim koşullarına göre klima, açık kısımlarında ise güneş ve
yağmurdan koruyucu gerekli önlemler, mutfak için servis avlusu ve servis
girişi,
5) Diskotek veya gece kulübü veya benzeri eğlence imkanı veren ayrı bir
salon,
6) Uzman personel refakatinde çocuklara bakım ve oyun imkanları sağlanan
çocuk bakım odası ve bahçesi,
7) Türk hamamı veya sauna,
8) Bay ve bayan kuaförü,
9) Kuru temizleme hizmeti,
10) Toplam personel sayısının en az yüzde yirmibeşi oranında konusunda
eğitim almış personel,
11) Özel geceler, yarışma, parti gibi ek eğlence imkanları ile
müşterilerin bu imkanlara katılımının sağlanması,
12) Oda sayısının yüzde biri oranına yeterli olabilecek düzeyde internet
hizmeti verilen mahal,
13) Resepsiyondan ayrı bir mahalde müşteri ilişkileri, danışmanlık gibi
hizmetlerin deneyimli personel tarafından sağlanması.
Pansiyonlar

Pansiyonlar; yönetimi basit, yemek ihtiyacının idare tarafından
sağlanabildiği veya müşterilerin kendi yemeklerini bizzat hazırlayabilme
imkanı bulunan, en az beş odalı tesisler olup aşağıda belirtilen asgari
nitelikleri taşırlar:
a) Giriş holü, emanet hizmeti,
b) Oturma, yemek ve kahvaltı ihtiyacını karşılayabilecek, yazlık
tesislerde kısmen açık da olabilen, yeterli kapasitede bir salon,
c) Yemek ihtiyacının işletme tarafından verilmemesi durumunda pansiyon
mutfaklarında ihtiyaca göre yeterli sayıda buzdolabı, pişirme ve ızgara
donanımı, bulaşık yıkama, hazırlık ve malzeme istif yerleri, servis malzemesi
dolapları,
d) İlk yardım malzeme ve gereçleri bulunan dolap.

Kampingler; karayolları güzergahları ve yakın çevrelerinde,
deniz, göl, dağ gibi doğal güzelliği olan yerlerde kurulan ve genellikle
müşterilerin kendi imkanlarıyla geceleme, yeme-içme, dinlenme, eğlence ve spor
ihtiyaçlarını karşıladıkları en az on ünitelik tesislerdir.
a) Çevre düzenlemesi: Kamping alanı, kamping iç ve dış güvenliklerinin
sağlanabileceği biçimde çevre özelliklerine göre çit, duvar, yeşillik gibi
düzenlemeler ile çevreden tecrit edilerek aydınlatılır. Kamping alanı drene
edilerek ağaçlandırılır. Boş alanlar çimlendirilir. Geceleme birimlerini
rahatsız etmeyecek şekilde okuma, dinlenme, spor, eğlence, yeme, içme gibi
amaçlar için gerekli düzenlemeler yapılır. Araç yolları, arazi ve iklim
şartlarına uygun olarak toz kaldırmayacak şekilde düzenlenir.
b) Kapasite ve kampçı birimleri: Kampinglerde, kampçı ünitesi başına
hesaplanacak alan seksen metrekaredir. Kampçı ünitesi; çadır veya çadır-araba
veya otokaravan veya bungalovdan oluşur, her ünite ortalama üçer kişiliktir.
Yerli ve yabancılara ait karavan veya otokaravanların bakım, onarım ve
kışlaması için gerekli düzenlemeler yapılabilir. Bungalov üniteleri; en fazla
üç yatak kapasiteli düzenlenir, toplam kampçı ünitesi sayısının yüzde
yirmisini aşamaz, ayrıca bu ünitelerde mutfak düzenlemesi yapılamaz.
c) Giriş tesisleri: Girişte otopark, resepsiyon, emanet ve telefon hizmeti
verilen düzenleme yapılır.
d) Müşterek kullanım tesisleri: Kampinglerde müşterek kullanım tesisleri
aşağıda belirtilen şekilde düzenlenir:
-735753.jpg)
düzenlenmesi,
2) Her on kampçı için en az bir kadın ve bir erkek tuvaleti, duş ve
lavabosu, lavaboların yanında priz,
3) Her on kampçı için en az bir adet çamaşır yıkama makinesi ve ütüleme
yeri,
4) Her beş ünite için içerisinde en az bir yemek hazırlama, pişirme,
bulaşık yıkama imkanı ile kilitli soğutucu dolaplar bulunan üstü kapalı bir
mahal.
e) Kampçılara sağlanan hizmetler: Kampinglerde aşağıda belirtilen
hizmetler verilir:
1) Satış yeri,
2) İlk yardım malzemeleri,
3) Karavanların tuvalet ve atık su tanklarının boşaltılacağı uygun
mahaller,
4) Kampçı ünitelerine elektrik hizmeti,
5) Kampçılara sıcak-soğuk kullanma suyu ve sağlıklı içme suyu hizmeti.
Apart oteller

Apart oteller; mesken olarak kullanılmaya elverişli bağımsız
apartman ya da villa tipinde inşa ve tefriş edilen, müşterinin kendi yeme ve
içme ihtiyacını karşılayabilmesi için gerekli teçhizat ile donatılan ve otel
olarak işletilen tesislerdir.
Apart oteller; belgeli bir otel veya tatil köyü veya turizm kompleksi
yatırım veya işletmesi bütünü içinde yer alabildiği gibi en az on üniteden
oluşacak şekilde, bir tesis bünyesinde bulunma zorunluluğu olmadan "müstakil
apart otel'' adı altında müstakilen de düzenlenebilir.
Apart otellerin asgari nitelikleri aşağıdaki şekildedir:
a) Resepsiyon, bekleme ve idare birimi,
b) Apart ünitelerde;
1) Tefriş elemanlarında standart beraberliği,
2) Yatak odalarında; yatak, komodin, gece lambası, elbise dolabı ile
yataklarda; çarşaf ve kılıflı yastıklar, iklim şartlarına göre pike ve
battaniye,
3) Yaşam odasında; kapasiteye uygun koltuk, yemek masası, sandalyeler ve
sehpalar,
4) Mutfakta; ocak, buzdolabı, yeterli servis malzemesi dolaplar ve kapalı
metal çöp kutusu,
5) Banyo, çamaşır yıkama ve ütüleme hizmeti verilmemesi halinde otomatik
çamaşır makinesi,
6) İlk yardım dolabı,
c) Yerleşim merkezleri dışındaki apart otellerde, satış ünitesi.
Tesis bünyesindeki apart otellerde yukarıda (a) ve (c) bentlerinde
belirtilen nitelikler, apart ünitelere de hizmet verecek şekilde düzenlenmişse
ayrıca aranmaz.
Apart ünitelerin toplam yatak kapasitesi, içinde yer aldıkları ve beraber
işletildikleri konaklama tesislerinin toplam yatak kapasitesinin yüzde
yirmibeşini, dört ve beş yıldızlı otellerde yüzde kırkını aşamaz.
Apart otellerin kapasitesinin hesabında oturma alanı dışındaki odalar iki
yataklı kabul edilir. Yedi ve dokuz metrekare arasında olan odalar tek yataklı
düzenlenir. İki yatak odasına ilave her iki yatak odası için ayrı banyo-
tuvalet düzenlemesi yapılır.

Hosteller; gençlik turizmine cevap verebilecek ve yeme-içme
hizmeti veren veya müşterinin kendi yemeklerini bizzat hazırlayabilme imkanı
olan en az on odalı tesisler olup aşağıda belirtilen asgari nitelikleri
taşırlar:
a) Resepsiyon, vestiyer, emanet kasa, bagaj yeri ve bekleme yerinden
oluşan giriş holü,
b) Kapasiteye uygun oturma salonu,
c) Yatak odaları ile bağlantılı sorumlu kişi odası,
d) Yönetici odası,
e) Lokanta veya kafeterya hizmeti verilmesi veya müşterilerin kendi
yemeklerini bizzat hazırlayabilme imkanı olan yeterli teçhizatlı mutfak, yemek
salonu,
f) Müşterilerin kendi imkanlarıyla eğlenmelerini sağlayabilecek düzenleme,
g) Kız ve erkekler için ayrı bölümler halinde kişi başına en az dört
metrekare alan sağlanmış en fazla sekiz kişilik odalar ve en fazla sekiz
yatağa bir banyo,
h) İlkyardım, emanet ve telefon hizmetleri,
i) Çamaşır yıkama, ütüleme ve kurutma imkanı sağlayan mahaller,
j) Genel depo ve spor malzemeleri odası,
k) İşletme aşamasında ulusal federasyonca belirlenen kurallara uygun
olarak işletme faaliyeti göstermek.
0 Yorum:
Yorum Gönder
Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]
<< Ana Sayfa